Ljusanalys
Kära åk 2(TEA i arbete) och åk3.
Nu är det ju Strindberg för glatta livet och här kommer en fullt frallande ljusuppgift till er.
Ni skall jämföra ljussättningen i två valfria Strindbergpjäser.
Se en pjäs. Notera idén med ljuset (morgon, läskig dag, tryckt stämning etc. ) Utred hur ljuset är satt för att uppnå önskad stämning.
Gör sedan samma sak med annan pjäs.
Jämför. i en kort och kärnfull text
Lämna in på mail ([email protected] senast fredag.
Åk 2, analysera någon annans ljus.. inte era egna..
Skepp ohoj
Lycka till.
(slänger upp Bilder på pjäserna endera dagen.)
//Peter
Nu är det ju Strindberg för glatta livet och här kommer en fullt frallande ljusuppgift till er.
Ni skall jämföra ljussättningen i två valfria Strindbergpjäser.
Se en pjäs. Notera idén med ljuset (morgon, läskig dag, tryckt stämning etc. ) Utred hur ljuset är satt för att uppnå önskad stämning.
Gör sedan samma sak med annan pjäs.
Jämför. i en kort och kärnfull text
Lämna in på mail ([email protected] senast fredag.
Åk 2, analysera någon annans ljus.. inte era egna..
Skepp ohoj
Lycka till.
(slänger upp Bilder på pjäserna endera dagen.)
//Peter